www.pzn-przemysl.orgs.pl Galerie koła

W dniach 17-19 września 2010 roku odbyła się wycieczka do Kazimierza Dolnego i okolic dla członków Koła PZN w Przemyślu.
Wycieczkę rozpoczęliśmy z Przemyśla wynajętym autokarem o godzinie 6.00, około godziny 10.00 dotarliśmy do Lublina. Tam czekała na nas pani przewodnik, która zapoznała nas z historią miasta. Zobaczyliśmy starówkę , archikatedrę a w niej skarbiec i zakrystię akustyczną, kościół Dominikanów, zamek wraz z unikatową kaplicą. Po obiedzie pojechaliśmy na Majdanek . Tam zwiedziliśmy były obóz koncentracyjny. Na kolację udaliśmy się do Nałęczowa do domu rekolekcyjnego w którym grupa została zakwaterowana.
W drugim dniu wycieczki , po śniadaniu, udaliśmy się do Kazimierza Dolnego. Po drodze zobaczyliśmy ciekawy wąwóz lessowy. W Kazimierzu pani przewodnik zapoznała nas z historią miasta i jego zabytkami. Chętne osoby weszły na Górę Trzech Krzyży by podziwiać panoramę miasta. Następnie cała grupa odpoczywała podczas rejsu statkiem po Wiśle. Po obiedzie w Nałęczowie wyjechaliśmy zwiedzać najciekawsze miejsca tamtejszej miejscowości – Muzeum Stefana Żeromskiego, park zdrojowy, pijalnię wód mineralnych.
W niedalekiej miejscowości Wojciechów w wiekowej kuźni , pan kowal zapoznał uczestników ze swoim rzemiosłem. Powrót na kolację nastąpił o godz.19.00, a po niej odbyło się spotkanie integracyjne przy grilu.
W trzecim dniu, po śniadaniu i Mszy św., pojechaliśmy do Puław. Tam zobaczyliśmy Zespół pałacowo-parkowy, muzeum, dom gotycki. Zostaliśmy wtajemniczeni w dawny styl życia dworskiego. Na obiad wróciliśmy do Nałęczowa. Około godziny 14.30 wyjechaliśmy w drogę powrotną do Przemyśla.